Управління особистим брендінгом педагога – запорука професійного успіху і незалежності!
Відомо, що будь-який товар або послуга можуть стати брендом. Проте, і особистість не виняток. Розглядаючи історію персональних брендів, варто відзначити, що термін “personalbranding” був вперше використаний в 1997 р. американським бізнес-гуру Томом Пітерсом в статті “TheBrandCalledYou”. Пітерс написав: “Уявіть, що ви не співробітник компаній “GeneralMotors” або “GeneralMills”, ви не працюєте ані в ” GeneralElectric”, ані в “General Dynamics”. Забудьте всіх цих гігантів! Ви не власність цих величезних корпорацій, і ви можете більше, ніж просто виконувати одну-єдину функцію довічно. Ви – це не ваша посада і не ваші службові обов’язки. Ви – бренд. І з сьогоднішнього дня почніть мислити як бренд”.
В умовах низької конкуренції на ринку потреба в персональних брендах була не затребувана. Персональний бренд потрібен для того, аби індивідуум міг яскравіше виділитися серед інших. Однак, коли цих самих “інших” не дуже багато або їх зовсім немає, то й немає особливого сенсу застосовувати технології та інструменти персонального брендінгу.
Особистий бренд — це те, що про вас думають інші як про особистість та професіонала. Він допоможе сформувати навколо себе аудиторію, яка довірятиме вам як спеціалісту та буде готова купити ваші продукти. Щодо вчителя – це семінари, лекції, майстер-класи, індивідуальні заняття, консультації, педагогічний патронаж. Популяризувавши особистий бренд, буде простіше отримати роботу мрії, паралельно розвиваючи власний бізнес. Яскравий зірковий приклад — людина-бренд Ілон Маск, який відкрив власну школу, і миттєво з’явилися тисячі охочих там навчатися.
Існує декілька підходів до побудови особистісного бренду. Персональний бренд повинен створювати певну необхідну «ауру» людину, яка допоможе йому досягти цілей і напрацювати авторитет серед цільової аудиторії. Саме тому в сучасному світі володарів особистого бренду розглядають як унікальний ринковий товар. Одним з найважливіших стимулів побудови персонального бренду є не тільки його широка популярність (паблісіті), але і його монетизація. Для того щоб персональний бренд в особі педагога почав заробляти, необхідне просування на основі сформованого іміджу.
Пройшли часи агресивного інтернет-маркетингу, і все більшої популярності сьогодні набувають способи просування бренду через контент. Чим якісніше контент, який виробляє персональний бренд, тим охочіше аудиторія буде його споживати.
Ключові принципи, на яких вибудовується персональний бренд:
- Знати свою мету в процесі побудови бренду.
- Будувати свій персональний бренд на дійсних фактах.
- Будувати свій персональний бренд виходячи з наявного ресурсного стану.
- Бути багатогранною цікавою особистістю.
- Бути брендом – значить виправдовувати очікування своєї цільової аудиторії.
Не треба прагнути, щоб ваш персональний бренд подобався всім. Для того, щоби організувати правильну комунікацію, слід задіяти всі доступні платформи, в першу чергу — соцмережі. Важливо: будьте готові транслювати інформацію однаково на всіх платформах, не розділяючи їх на «соцмережу для друзів», «соцмережу для роботи» — результат буде значно нижчий.
Трансляція інформації про свої соціальні ролі має стати для вас життєвою рутиною. Якщо діятимете злагоджено, то скоро вам не треба буде представляти себе — всі й так знатимуть, що ви вчитель, творець, людина, яка займається соціальними проектами. Ви асоціюватиметесь у людей з тією соціальною роллю, на якій робите найбільший акцент.
Наддур Наталія Вікторівна,
учитель англійської мови та економіки