РОЛЬ КОМІКСІВ У ВИВЧЕННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Коли навчатися легко? Якщо не нудно як учням, так і вчителям. Потрібна мотивація, щоб іноземна мова сподобалася дитині, а саме :
– відсутність неприємних відчуттів у процесі вивчення;
– вивчення мови має зрозуміле для дитини значення;
– можливість переконатися в користі на практиці.
Одним із способів підвищення мотивації учнів є вивчення іноземної мови через культуру. Наші учні із народження оточені всілякими ґаджетами. Сьогодні будь-які види контенту набувають візуальної форми. Сучасні діти надають перевагу картинкам і фото, а не текстовому відтворенню інформації.
Комікси допомагають зробити урок цікавим і захоплюючим. Комікс ( з англійської) – комедійний, смішний – це послідовність малюнків, яка розкриває певну історію.
Існує кілька видів цього жанру:
– традиційні комікси;
– графічні романи;
– web-комікси;
– манга.
Як же скористатися популярністю коміксів на уроках?
Комікси – ідеальний варіант для тих, хто вивчає іноземну мову. Зображення полегшує розуміння сюжету, навіть якщо ви не знаєте значення всіх слів.
Сила коміксів у тому, що за їхньою допомогою можна розказати будь-яку історію. Комікси підходять як для вивчення лексики, так і граматики. Для цього потрібно асоціювати головного героя із поняттям, словом або правилом. А його пригоди покажуть, як це працює, що означає слово або як застосувати правило. Картинки можна малювати на папері або створювати графічні історії.
Комікси – один із способів культурного зацікавлення дитини в царині іноземних мов. Спершу дитиною буде рухати проста цікавість, вона буде шукати переклад нових слів, закріплюючи таким способом лексику. Із часом з’явиться розуміння великої кількості слів, уміння через образи сприймати історію.
Звичайно ж, навчання за допомогою коміксів не може бути основною методикою вивчення мови. Швидше, це щось на кшталт додаткової практики, домашньої роботи, інструменту для мовної практики. Картинки з діалогами – гарний вибір.
Головною відмінністю коміксів від книг є більш «жива» мова, наближена до розмовної. Читаючи комікси, виписуйте нові слова – згодом ви зможете їх відпрацювати та запам’ятати надовго.
Навчатися потрібно природним для себе шляхом. Засвоєння передбачає несвідоме, глибоке вивчення мови.
Зацікавленість дитини – один із головних елементів вивчення мови. У кожного з нас є свої улюблені заняття. Хтось любить читати, дивитися серіали, хтось малювати, створювати щось на комп’ютері. Усі ці інтереси можна використовувати для навчання.
Цього року, обговорюючи тему булінгу, ми вирішили створити комікси. Я запропонувала цю ідею дітям, і учні підхопили її. Адже робота над коміксами – це не лише цікаво та незвично. Така діяльність розвиває творчі здібності, збільшує словниковий запас і допомагає позбутися розмовного бар’єру. Кожен обирає собі техніку створення коміксів за своїми інтересами. Хтось малював, хтось створював за комп’ютерною програмою, але кожен представляв роботу із задоволенням, бо це його творчість та праця. Робота стовідсотково дозволила збільшити словниковий запас і допомогла позбутися розмовного бар’єру.
Сучасні учні є цифровими дітьми. Це потребує від учителів зміни традиційної діяльності на уроці. Увага повинна зосереджуватися на технологізації та візуалізації навчання. Перевага має надаватися таким засобам навчання, які сприяють розвитку критичного мислення і творчих здібностей учнів, забезпечують підвищення мотивації та позитивного ставлення до навчання.
Саме малюнки з історією, вдало поєднуючи візуальне та вербальне, допомагають зробити навчальний процес доступним та захоплюючим. Комікси є засобом ефективної та швидкої передачі інформації. Завдяки одночасному використанню вербальних та графічних елементів, цей вид діяльності презентує репліки комунікантів у формі полілогу чи діалогу, що є пріоритетною формою спілкування.

Саакова І.К., вчитель англійської мови
