• 10.12.2025 11:25

Простір bezmezhного спілкування

Блог ліцею №86 "Консул"

Нестандартні уроки в початковій школі

Відadmin

Кві 7, 2023

У сучасному світі, де технології розвиваються зі швидкістю світла, навчання стає все більш відкритим і творчим. Одним із способів розвитку креативності та інтелектуальних здібностей дітей є нестандартні уроки в початковій школі.

Початкова школа – це час, коли діти набувають фундаментальних знань і навичок, які допоможуть їм у майбутньому. Проте, часто традиційний метод навчання може бути нудним та нецікавим для дітей, що може вплинути на їхній інтерес до навчання. Щоб зробити уроки більш цікавими та забезпечити ефективніше навчання, треба саме застосовувати нестандартні методи навчання.

Нестандартні уроки – це навчання, яке проводиться за неординарними методиками та формами, які вимагають від учнів активної участі та творчого мислення. Такі уроки мають на меті розвивати у дітей креативність, логіку, інтелект та вміння працювати в команді.

Хочу почати з методу – навчання через гру. Учні грають в інтерактивні ігри, які вимагають від них розвитку логіки та мислення. Гра дозволяє поглибити знання учнів, підвищити інтерес до предмета. Особливо це стосується учнів початкової школи. Гра – це не розвага, а праця та навчання. Діти навіть не помічають, як засвоюють достатньо складний матеріал у процесі гри. Будь-яка гра обов’язково повинна включати такі компоненти: ігровий сюжет, ігровий образ, проблемна ситуація, творчі завдання, ігрові дії, результат, оснащення. У своїй практичній роботі я часто використовую ігри, в яких ставлю за мету  розвивати самостійність, творчі здібності. Плануючи урок, я завжди добираю цікаві та зрозумілі ігри, які створюють на уроці доброзичливу обстановку, підіймають настрій учням ,а головне, що , захопившись грою, діти не помічають, що навчаються.

Інший нестандартний метод – використання технологій. Сучасні діти звикли до різноманітних технологій, тому використання комп’ютерних програм або інтерактивних дошок робить навчання більш привабливим для них. Майже на кожному уроці стараюся  застосовувати онлайн-ігри , які діти дуже люблять, різні презентації, навчальні відео тощо.

 Особливою популярністю користуються уроки на вулиці, де діти можуть навчитися збирати листя, робити малюнки , спостерігати  за природою та виконувати інші практичні завдання. Такі уроки проводжу в різні пори року, особливо цікаво дітям , коли йде дощ або сніг.Зрозуміло , що потрібно підготуватися дітям, одягнувшись за погодою.

Хочу звернути увагу на графічні організатори. Це –  засіб для візуалізації навчальної інформації. Вони допомагають учням краще розуміти матеріал, показуючи зв’язки між ідеями та концепціями. Графічні організатори можуть включать  діаграми Венна, таблиці та інші засоби візуалізації. Якщо раніше я використовувала діаграми Венна тільки на уроках математики, то тепер це роблю і на уроках української мови, я досліджую світ. Це покращує здатність учнів запам’ятовувати інформацію та розвиває їх креативне мислення.

Говорячи про нестандартні уроки, не можна не згадати про проєкти та експеременти.Проєкти  передбачають творчу роботу учнів над конкретною темою . Учні можуть створювати макети, презентації, розробляти власні ідеї та розв’язувати реальні проблеми.Це дійсно універсальна та корисна технологія , яку можна використовувати на будь-якому уроці з будь-якого предмету, це найкращий спосіб пізнання дітьми навколишнього світу. Завдяки проєктно- зорієнтованому навчанню учні в молодшій школі отримують додаткову мотивацію до навчання, вчаться критично осмислювати та працювати з інформацією, удосконалюють комунікативні навички.

Експерименти – це також один зі способів використання нестандартних уроків в початковій школі. Вони дозволяють учням досліджувати певні явища на практиці.

Діти дуже люблять такі уроки, чекають їх. Народна мудрість говорить: «Краще один раз побачить, ніж сто разів почути» І це правда. Процес пізнання дитиною навколишнього середовища розпочинається емоційним чуттєвим сприйняттям, що базується на безпосередньому сприйнятті об’єктів і явищ органами чуттів. Але водночас спостереження не завжди дають правильні та точні знання, тому потрібно виконувати досліди. При вивченні теми «Стани води» ,якраз припало на зимовий період, діти проводили дослід в класі, як з одного стану вода переходить в інший. Дуже багато вражень від цього уроку у дітей, а головне , що вони побачили, як це відбувається практично, і  самі приймали у цьому участь.  Дітям подобається, змішувати, розкладати, конструювати, склеювати, різати, паяти, пиляти- це все практичний досвід, який необхідний для розвитку гармонійної людини.

Підготовка до нестандартного уроку займає багато часу, але це того варте. Я розумію, що це підвищує інтерес до навчального предмета, сприяє активізації навчально-пізнавальної і творчої діяльності моїх учнів, розвиває і удосконалює комунікативні навички.

Бубон В.Д.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *