• 10.12.2025 05:12

Простір bezmezhного спілкування

Блог ліцею №86 "Консул"

Безпечне освітнє середовище

Відadmin

Чер 28, 2023

Тиждень безпеки дорожнього руху

Твій друг – безпечний рух

                Всі ми живемо в суспільстві, де треба дотримуватись певних норм і правил поведінки на вулиці, на дорозі. З кожним роком зростає інтенсивність автомобільного руху на дорогах. А це, в свою чергу, підвищує відповідальність усіх учасників дорожнього руху: водіїв, пасажирів, пішоходів. Таким чином великого значення набувають знання ПДР та їх дотримання.

             Тому традиційно в нашій гімназії на початку навчального року проводиться тиждень безпеки дорожнього руху, метою якого розширення знань дітей про безпечну поведінку на дорогах, розвиток умінь і навичок свідомо дотримуватися Правил дорожнього руху, виховання поваги до встановлених правил і бажання їх знати та виконувати. 

У рамках Тижня безпеки дорожнього руху восьмикласники мали практичне заняття «Небезпечні для руху пішоходів місця», під час якого обговорили дорожні знаки, регулювання пішохідного руху, правила та обов’язки пішохода.

«Дорожня грамота» – такою була тема онлайн уроку в 7-Б класі, метою якого було висвітлення основних правил поводження на дорогах кожної категорії учасників дорожнього руху. А учні 7-А пригадали основні дорожні знаки та правила безпеки під час уроку «ПДР. Спецтранспорт на дорогах».

Практичні навички домедичної допомоги постраждалим внаслідок ДТП мали змогу отримати учні 9-А класу. А бесіда для учнів 9-Б класу «Культура поведінки на дорозі» була направлена на формування моделі безпечної поведінки та позитивного ставлення до вимог безпеки  учасників дорожнього руху, на вироблення культури управління транспортними засобами та обговорення правил поведінки під час повітряної тривоги по дорозі до бомбосховища.

В ігровій формі учні 1-Б класу пригадали правила дорожнього руху, сигнали світлофора, як переходити вулицю. Діти змоделювали світлофор та  “Lego вулицю” з пішохідним переходом та учасниками дорожнього руху. А найбільше дітям сподобалося розмальовувати та малювати різноманітні ситуації з ПДР.

            Для учнів 3-А класу була проведена бесіда «Рухаємося безпечно через пішохідний перехід» під час якої учні повторювали правила для пішоходів, відповідали на запитання, відпрацьовували практичні навички поводження біля проїжджої частини та переглянули навчальні відео.

А учні 6-А класу продемонстрували гарні знання з правил дорожнього руху під час гри «Пройди правильно, не порушивши ПДР».

Проведені заходи були цікавими, змістовними і сприяли повторенню, вивченню та закріпленню знань Правил дорожнього руху

Тиждень протидії булінгу

З 16 до 20 вересня проходив Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

            Метою даного тижня є проведення просвітницьких, профілактичних заходів спрямованих на  інформування учасників освітнього процесу про поняття «булінг», його різновиди та профілактику цього явища в закладі освіти.

Нагадаємо, що булінг (цькування) – дії учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному чи сексуальному насильстві. Такі дії вчиняються стосовно дитини чи дитиною стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого може бути заподіяна шкода психічному чи фізичному здоров’ю потерпілого. Булінг може здійснюватись також із застосуванням засобів електронних комунікацій.

            ЮНІСЕФ визначає булінг (від анг. to bull – переслідувати) як небажану агресивну поведінку дітей шкільного віку, яка призводить до цькування дитини іншою дитиною чи групою дітей з метою приниження, залякування та демонстрації сили.

 У рамках тижня у гімназії було проведено ряд заходів:

Бесіда для 1-х класів “Добро починається з тебе”. Учні переглянули відео та відповіли на запитання “Що таке булінг?”, “ Як боротися з  булінгом?”,  “Куди звернутися за допомогою?”. Учні зрозуміли “що таке булінг” та обрали два головні правила: розказувати дорослим про проблему і поводитись з людьми так, як ти хочеш, щоб поводились з тобою.

Заняття “Стоп булінг” для учнів 3 класів було проведено з метою навчити дітей розпізнавати ситуації булінгу та запобігати ситуаціям булінгу. Учні опрацювали правила, які допомагають діяти у разі булінгу та обговорили як можна вирішувати конфлікти мирним шляхом.

Учні 4-А класу мали можливість поговорити про те, хто може стати жертвою шкільного булінгу, отримали пам’ятку про те, як захистити себе і своїх друзів, дізналися  про свої права, обов’язки та відповідальність. Кожен бажаючий мав можливість висловити власну думку та свій погляд на дану проблему.

А з учнями 4-Б класу було проведено годину спілкування “Дружба, як спосіб протидії булінгу”.

Інтерактивне заняття «Протидія булінгу в дитячому середовищі» було проведено разом з соціальним педагогом гімназії та класними керівниками для учнів 5-7 класів. Під час заняття учні виробили правила уникнення булінгу в дитячому колективі, сформували знання про необхідність звернення за допомогою в ситуації булінгу, опрацювали рекомендації як справитися з булінгом та ознайомилися з діяльністю Національної дитячої «гарячої лінії». Наприкінці заняття учні переглянули відео “Зупинимо булінг разом” та обмінялися побажаннями.

Учні 8 класів під час бесіди “Зупинимо булінг разом”  обговорили як підтримувати дружні стосунки та що робити, щоб почувати себе в колективі комфортно. Створювали креативні поради і підказки.

На уроці – диспуті з елементами тренiнгу “Протидiя булiнгу” учні 9-11 класів разом з соціальним педагогом обговорили форми та прояви булінгу, переживання дитини, яка зазнала насильства, шляхи виходу з конфліктних ситуацій та відповідальність за булінг, яка встановлена законом.

Повага один до одного обговорювалися на прикладі українських треків та відео сюжетів.

Кожен повинен почувати себе захищеним. Потрібно поважати свої права, права іншого і вчитися співіснувати разом  в мирі та злагоді. Бути гарною людиною – це добра звичка. І прищеплювати її потрібно змалечку.

Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності

Виховання здорового молодого покоління, зі сформованою культурою безпечної поведінки, із засвоєним алгоритмом дій в умовах конкретної надзвичайної ситуації – одне з пріоритетних завдань, яке поставлене сьогодні перед освітою. Саме тому з метою надання дітям елементарних знань з питань особистої безпеки, вивчення правил поведінки під час надзвичайних ситуацій, особливо тих, вірогідність виникнення яких достатньо висока на тій чи іншій території, та в які можуть потрапити саме діти, є потреба у проведення в школі просвітницьких та профілактичних заходів. Одним з таких заходів є «Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності».

            У рамках тижня пройшли найрізноманітніші заходи, основною метою яких було формування в учнів свідомого ставлення до свого життя та здоров’я; популяризація  основних правил безпечної життєдіяльності серед молоді;  розвиток  в учнів життєвих навичок, що мають ключове значення для безпеки повсякденного життя; виховання  гуманного ставлення до людини, що потрапила в біду, вироблення у школярів співчуття, бажання допомогти .

З учнями було відпрацьовано алгоритми дій під час сигналу «Повітряна тривога» та проведена тренувальна евакуація.

            У рамках тижня класними керівниками проведені заходи з метою формування у гімназистів основ безпечної життєдіяльності. Зокрема, бесіди-нагадування: «Що робити коли почув сигнал «Повітряна тривога», «Що таке рюкзак безпеки, та що він повинен містити»,  «Підозрілі предмети, які можуть завдати шкоду вашому здоров’ю» та «Правила поведінки в укритті».

Були проведені зустрічі учнів 6-8 класів з представниками ДСНС. Рятувальники розповіли про вибухонебезпечні предмети, боєприпаси, піротехнічні засоби, саморобні вибухові пристрої та попередили дітей про небезпечні експерименти.

            Учні пригадали правила пожежної безпеки, особливості поведінки в громадському та на залізничному транспорті, говорили про безпечне користування електроприладами та обговорили переглянуті відеоролики.

Такі зустрічі вкрай важливі, так як спрямовані на збереження життя та здоров’я дітей, а проведені заходи та отримані знання допоможуть дітям не розгубитися у надзвичайних ситуаціях.

Тиждень безпечного інтернету

День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) відзначається кожного року в лютому.  Важливість питання безпечного Інтернету зумовлена тим, що сучасна людина не уявляє свого життя без глобальної мережі, оскільки та дає багато інформації й можливостей. Молоде покоління – діти та підлітки – не усвідомлюють, що може чекати на них у віртуальному просторі. Значимість проблеми безпечного Інтернету потребує постійної уваги з боку школи та батьків.

Тому з метою підвищення інформаційної компетентності учасників освітнього процесу, створення сприятливих умов для підготовки молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві, забезпечення захисту дитини від шкідливих інформаційних впливів, акцентування уваги на важливості безпечної поведінки у Всесвітній мережі в гімназії щорічно організовано проведення Тижня безпечного Інтернету.

В рамках тижня класними керівниками разом з соціальним педагогом в 1-11-х класах проведено години спілкування з питань безпечного користування Інтернетом серед учнів за темою «Безпечний Інтернет». Зокрема, в гімназії відбувся і Всеукраїнський урок медіаграмотності, який покликаний привернути увагу молодого покоління до розвитку критичного мислення.

Разом з вчителями учні розглянули різні джерела інформації, сформували правила відповідальної поведінки  в соціальних мережах, дізналися як розпізнавати фейки й маніпуляції та навчалися досліджувати достовірність інформації.

Соціально-психологічна служба гімназії провела розповсюдження листівок для батьків та вчителів «Діти та підлітки в онлайні» та розмістила на шкільному сайті інформацію «Безпека дітей у мережі Інтернет».

Тиждень безпечного Інтернету був веселим і корисним для всіх наших учнів.  Сподіваємось, що отримані знання допоможуть нашим учням  безпечно і корисно  проводити час, навчання  у мережі Інтернет , без якої за викликом часу  сучасне життя неможливе.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *