• 10.12.2025 11:56

Простір bezmezhного спілкування

Блог ліцею №86 "Консул"

Говорю, вірю, досягаю!

Відadmin

Лют 28, 2023

        Сучасний світ швидко змінюється і вимагає змін від нас, учителів. Нова українська школа покликана змінити ставлення учителів до учнів,  учнів до навчання та учителів. «Змінити» означає в даному випадку покращити, конструктивно реформувати, налаштувати нові траєкторії взаємовідносин між учасниками навчального процесу.

       Фокус уваги даної статті спрямований на основні принципи НУШ, своєрідні «заповіді для сучасного педагога», а саме три із них, які мають безпосереднє відношення до  психо-емоційного стану дитини: «Презумпція талановитості дитини», «Розвиток особистості» та «Здоров’я».

      Ми всі полюбляємо приємні слова. «Добре слово солодше від вина,  Ласкаве слово веселить цілий день», – стверджує  народна мудрість. У чому ж сила слова?

      Протягом десятиліть психологи досліджують  вербальний вплив на психо-емоційний стан людини. Численні соціально-психологічні експерименти доводять, що успішність та ефективність пізнавальної діяльності залежить від сприятливих психологічних умов, позитивної настанови на успіх.  Потужним засобом подолання невпевненості в собі і своїх можливостях  є афірмації.

       Афірма́ція (лат. affirmatio — ствердження, підтвердження, від affirmare — скріплювати, підтверджувати) — у популярній психології — коротка ствердна фраза, спрямована на формування позитивного мислення і психологічної настанови.

      Найбільш невимушеним та ефективним способом введення афірмацій на мою думку є пісня. Враховуючи особливості предмету викладання (англійська мова) та постійну потребу в підвищенні мотивації учнів до вивчення іноземної мови використання автентичних пісень має дуже позитивний та потужний мотиваційний ефект.

     На уроці вивчення граматичної теми «Present Simple» в 5му класі  була використана пісня «Affirmations» американського реп-виконавця Снуп Дога як контекст для презентації граматичної концепції.

  • There is no one better to be than myself
  • Today is going to be an amazing day
  • My feelings matter
  • I get better every single day
  • I choose to feel happy
  • My family loves me so much!
  • I care about others
  • I learn from my mistakesI am responsible
  • I get better every single day
  • I’m surrounded by love
  • Every problem has an answer
  • I deserve to feel good
  • Anything is possible
  • I believe in myself
  •  I can control my own happiness
  • Ніхто не може бути краще мене ніж я сам
  • Сьогодні буде чудовий день
  • Мої почуття важливі
  • Я стаю краще з кожним днем
  • Я обираю почуватися щасливим
  • Моя родина сильно мене любить
  • Я дбаю про інших
  • Я навчаюсь на своїх помилках
  • Я  відповідальний
  • Я стаю краще з кожним днем
  • Мене оточує любов
  • Кожна проблема має рішення
  • Я заслуговую почуватися добре
  • Все можливо
  • Я вірю в себе
  • Я контролюю своє щастя.

      Чому саме ця пісня привернула увагу? Я почула в ній відповіді на фрази, які я дуже часто чую від своїх учнів: «я нещасний» «сьогодні поганий день», «я не заслуговую», « я неважливий», «я поганий, глупий», « у мене нічого не вийде». Розуміючи, що переконати дитину в зворотному за один день неможливо, виникло рішення спробувати використати пісню з афірмаціями як своєрідну «аптечку». Ідея полягає в тому, щоб ввести пісню в шкільну рутину саме на уроці, щоб діти звикли і потім використовувати окремі рядки відповідно до ситуації.

Я навчаюсь на своїх помилках. Це дуже потужна афірмація, яка нагадує учням, що всі роблять помилки, це нормально і природно. Найкраще, що можна зробити з помилками – це навчитися з них.

Я обираю бути щасливим. Це неймовірно, але саме так, ми самі обираємо, бути щасливими чи навпаки.

Все можливе. Це варто знати і пам’ятати не тільки дітям, а й дорослим.

Мої почуття важливі. Так, вони дійсно важливі і це також варто пам’ятати.

Кожна проблема має рішення. Треба тільки уважно пошукати.

Моя родина сильно мене любить. Іноді дітям здається, що батьки суворі,несправедливі, не люблять…Звісно, це не так. Щоб не сталося, діти мають бути впевнені, що їхня родина  завжди їх любить, якими би вони не були і які помилки не зробили б.

        Використання даного матеріалу надало можливість вдало презентувати контекст для подальшого вивчення та опрацювання обраної теми, на основі тексту пісні були створені робочі листи з тренувальними вправами.

        В кінці уроку на етапі продукування учням пропонується створити власні позитивні афірмації для себе або для інших учнів використовуючи вивчений граматичний час. Використана пісня дуже легко запам’ятовується, діти протягом дня дуже часто її підспівували.

Охрей Ю.С., вчитель англійської мови

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *