• 19.04.2024 10:21

Простір bezmezhного спілкування

Блог гімназії "Консул" 86

Наратив у вивченні іноземної мови

Відadmin

Бер 23, 2021

Наративна технологія у вивченні іноземної мови в школі

На питання, які асоціації викликає слово “наратив”, багато вчителів відповідають, що  це суто психологічний термін, який не асоціюється з роботою в школі. Та насправді, наративна технологія – прекрасний метод для творчого розвитку особистості та вивчення іноземної мови. Можливість і необхідність висловити своє сприйняття світу кожним учнем дає необмежений простір для цікавого, особистісно-орієнтованого навчання. Одним із застосувань цього методу є шкільні постановки літературних творів, сюжетних композицій та життєвих ситуацій. Я б хотіла процитувати наступні слова: “Drama – isdoing, dramaisbeing, dramaissuch a normalthing”  і додати, що подібні постановки-презентації просто життєво необхідні в процесі навчання й виховання школярів. Зіставляючи свій досвід викладача англійської мови з поглядами методистів, психологів, я дійшла висновку: найважливішим завданням, що постає перед учителем сьогодні, є розвиток життєвих компетенцій дитини, її творчий розвиток, незалежність мислення.Іноземна мова як предмет відіграє в цьому провідну роль. Захоплюючий світ вистав, пісень, ігор, імпровізацій, імітацій може надати вчителеві неоціненну допомогу у формуванні й розвитку мовної компетенції, рішенні завдань естетичного виховання, у розвитку творчих здібностей дітей. Вистави близькі дитині, тому що вони динамічні й нагадують світ гри, у якому вона живе. Це те, до чого учні залучені в повсякденному житті, коли зіштовхуються з різними ситуаціями. Діяльність, що стимулює їх уяву, будить почуття й надихає  грати різні ролі, і являє собою наративну технологію.

Наративний підхід як комунікативний практикум у більшості випадків може бути використаний під час уроку, на повторювально-узагальнюючих заняттях, на уроках домашнього читання й розвитку мовлення, у позакласній роботі. Інсценівки допомагають закріпити й розширити вивчену лексику, ненав’язливо й без монотонності практикувати граматичний матеріал. Практика показує, що в умовах емоційного підйому, репетицій, свята, публічного виступу фонетичні, граматичні й лексичні вміння й навички засвоюються швидко й досконало, використовуються більш усвідомлено.

Позитивним аспектом цього виду навчальної діяльності є й те, що в цій роботі можуть брати активну участь усі учні, незалежно від рівня їхнього володіння мовою.Роль знайдеться кожному. Участь у подібних заходах дуже важлива для дітей, несе позитивний емоційний досвід, дозволяє розвити творчі здібності, реалізувати себе як особистість, яка належить до певної соціокультурної спільноти з одного боку, а з іншого  – виховує  інтерес і повагу до країни, її культури, мови, що вивчається.

Цей вид навчальної діяльності несе в собі високий виховний потенціал як у самому змісті презентацій, так і в процесі роботи, коли діти залучаються до спільної творчості. При цьому в колективі вибудовуються нові стосунки, учні по-новому дивляться один на одного й на вчителя, змінюється їх сприйняття предмету в цілому.

Таким чином, повною мірою реалізуються поставлені завдання:

1.Підвищення мотивації навчання.

2.Формування комунікативної компетенції.

3.Розвиток особистості учня, реалізація його творчих здібностей.

4.Диференційований та індивідуальний підхід у навчанні.

5.Інтеграція в інші дисципліни: літературу, музику, образотворче мистецтво, історію.

Сукманюк Г.О., учитель англійської мови

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *