Згідно з прогнозами аналітиків, одними із найзатребуваніших фахівців у майбутньому будуть спеціалісти в галузях біо- й нанотехнологій, кліматологи, IT-спеціалісти, інженерно-технічні працівники. Тому STEM – одна з провідних тенденцій у світовій системі освіти. Термін, який поширився зі Сполучених Штатів Америки, розшифровується як Science (природничі науки),Technology(технології), Engineering(інженерія), Mathematics (математика). Пізніше до акроніму додалися Arts ( мистецтво), а в деяких країнах Readeeng+Writing (читання + письмо). В Україні пілотний проєкт з впровадження проводився в 2014-2016 роках.
Ключові тези STEM-освіти (визначені на міжнародному рівні)
- STEM-освіта має ґрунтуватися на патріотизмі й любові до своєї країни;
- STEM-освіта має починатися з раннього дошкільного віку й тривати в студентські роки;
- мова науки – англійська, оскільки найважливіші наукові ресурси публікуються саме англійською мовою;
- дотримання гендерного підходу в навчанні (спеціальні програми зі STEM-освіти для дівчаток);
- застосування технологій, які можуть зробити навчання цікавим для дітей.
Наша гімназія зацікавилася цим напрямом у 2017 році, і ми почали робити кроки для її реалізації. Привабив практичний інтегративний потенціал системи. Вона вимагає різних технічно складних компетенцій на базі математичних знань і природничих наук. А у випадку нашої гімназії це ще можливість практичного застосування знань як з рідної мови, так і англійської як мови науки і професійної комунікації. Причому на відміну від інших закладів, ми не вводили нові предмети й курси, а пішли шляхом інтеграції як суміжних предметів, так і зовсім, здавалося б непов’язаних з науками про природу. Ще до введення НУШ і предмету «Я досліджую світ», в якому така інтеграція вже передбачена і сам предмет надає свободу і можливості поєднувати вивчення основ наук із різних галузей, ми використовували елементи Science англійською мовою, або роботу з текстами наукового спрямування, технічний переклад відповідно до вікових особливостей, коментар до експериментів, розповідь про дослідження. Так ми формували навички дослідницької діяльності відповідно віку одночасно з навичками письмового й усного мовлення. Далі це продовжувалося й поглиблювалося в середній і старшій школі з поступовим ускладненням і розширенням діапазону інтеграції. Основна форма – дисциплінарні й міждисциплінарні проєкти.Вони допомагають учити жити в реальному світі, бути гнучкими, критично мислити, творчо підходити до будь-якої справи.
https://www.facebook.com/watch/?v=2851921201694022