Відколи людина розпочала інтелектуальну діяльність, у неї з’явилася необхідність рахувати. Рахувати предмети ставало дедалі необхіднішим у житті людини. І першим методом обчислень став рахунок «на пальцях», який проіснував багато тисячоліть на близькому Сході й в Середземномор’ї.
Більшість великих цивілізацій мали свої власні способи підрахунків: Європа — арабські цифри, цивілізація племені майя-своя, дуже цікава, система обчислення, араби-власна арифметика, Вавілон, Китай, Індія мали свою систему числення й ввели нуль.
Саме арабські цифри дійшли до наших днів, і ми користуємося ними в повсякденні.
Майстер-клас, який пройшов у 5-му класі під час дистанційного навчання, мав певний напрямок: показати учням, що цифри важливі не тільки в математиці, а ними також користуються художники при роботі над своїми картинами.
Діти підготували історичну довідку про виникнення чисел і їх використання, а учениця десятого класу Дехтярьова Антоніна провела майстер-клас: як за допомогою цифр намалювати ту чи іншу картину. На базі 1, 3, 5, 7, 9 були створені цікаві малюнки, які діти потім відтворили й вигадали свої за допомогою 0, 2, 4, 6, 8. Вони створили цілу галерею художніх творів, в яких об’єднали декілька цифр і навіть був 1 малюнок на трицифровому числі.
Яскраві кольори, змістовність, логічність малюнків, абстрактність, впевнені лінії дають підстави вважати, що діти люблять математику та вміють використовувати знання у творчій роботі. Вони були художниками й математиками одночасно. Майстри-початківці в живописі працювали 2 години. Картини вийшли такі, що позаздрять художники.
Зенченко Л.М., учитель математики