Проєкт – це і метод навчання, і форма організації заняття, низки навчальних або позаурочних занять. Передбачає спільну (індивідуальну) пізнавальну, пошуково-дослідницьку, творчу, ігрову, соціальну діяльність учнів для самостійного вивчення проблеми або визначення можливих шляхів її вирішення з презентацією результатів. Має практичний або прикладний характер.
Загальна структура: планування роботи, реалізація та презентація результатів.
Участь учителя: пропонування тематики, допомога у визначенні методів та форм діяльності, акумулювання пропозицій учасників, моніторинг на різних етапах, допомога в організації презентації, добір форм та визначення критеріїв оцінювання. Він одночасно і куратор, і партнер. На різних етапах ці ролі можуть виконувати й підготовлені учні.
Види проєктів:
- Дослідницький – максимально наближений до наукового дослідження: формулюється проблема, висувається гіпотеза, здійснюється дослідження, пропонуються способи вирішення проблеми, узагальнюються висновки, презентується результат.
- Творчий – немає чіткої, заздалегідь визначеної структури, але має чіткий результат: сценарій, вистава, публікація.
- Ігровий (рольовий) – учасники беруть на себе певні ролі та імітують соціальні або ділові взаємини. Немає чіткої структури.
- Прикладний – має заздалегідь визначений результат, спрямований на впровадження в життя, соціально зорієнтований.
- Інформаційно-ознайомлюваний – спрямований на збір інформації, передбачає роботу з ії пошуком, обробкою, презентацією.
Загальні риси – наявність проблеми, яку потрібно вирішити, і рефлексія результатів
Чого навчає проєкт:
- вирішувати проблеми;
- приймати рішення;
- планувати роботу й визначати цілі;
- шукати, аналізувати й синтезувати інформацію;
- співпрацювати;
- оцінювати власний внесок і поступ;
- критично мислити;
- проводити публічну презентацію.
Проєкт найбільше відповідає сучасним тенденціям освіти, особливо вдало інтегрується в STREAM освіту.
