Вся наша історія тісно пов’язана з історією географічних відкриттів. Їх імена ми пам’ятаємо: це і Христофор Колумб, Фернан Магеллан, Марко Поло, Джеймс Кук, Миклухо-Маклай Микола Миколайович, Жак-Ів Кусто та багато-багато інших. Завдяки мужності цих людей, їх прагненням, завдяки відкриттям нових земель почали спілкуватися народи, почався розвиток. Імена видатних першовідкривачів золотими літерами вписані в історію людства. Завдяки їх зусиллям на сучасній карті світу немає білих плям. Але самі відкриття ще тривають – на морському дні, в лісах Бразилії, на вершинах гір…
Отже, кожен з нас має шанс зробити своє географічне відкриття. Так і мої шестикласники – сподіваються зробити відкриття. Про це вони писали в своїх листах до першовідкривачів, тих відважних людей чиї відкриття вразили.
Написані учнями листи мали свої особливості: шанобливе звернення до дослідника, також учні написали декілька слів про себе, висловивши власну думку про його відкриття:
- …як би давно ти не жив, твоє ім’я ми й досі вивчаємо на уроках географії…
- …я дуже хочу поговорити з вами про ваші подвиги…
- …як ви плавали без інтернету та звичних електронних дивайсів…
- …вашим ім’ям названо острови в Тихому океані, затоку біля Аляски…
- …чи була дружньою ваша команда на кораблі?!.
- …які у вас були емоції після відкриття нового?..
- …що ти розповідав би мені, якби сьогодні ти був би моїм дідусем…
Сьогодні на уроках географії в процесі ось такої творчої діяльності формуються базові компетентності учнів. Враховуючи вимоги сьогодення діти навчаються мислити, осмислювати, вести пошук істини, фантазувати, висловлювати власну думку. Саме у розвитку базових компетентностей головним є використання та відтворення учнем текстової, картографічної інформації у нестандартних формах.
Учні в своїх листах висловлювали сподівання отримати відповідь від дослідників. Що ж… працюємо далі.
Олена Старжинська, учитель географії